بهترین کفپوش تراس چیست؟

بسیاری از افرادی که از تفریح یا رفتن به پیک نیک لذت می‌برند، متوجه می‌شوند که محوطه تراس آنها مکانی مفید و دوست داشتنی برای گذراندن اوقات فراغت، استراحت یا خواندن کتاب است. شاید در گذشته مردم برای جذابیت تراس خانه، ارزش چندانی قائل نبودند. با این حال، اکثر مردم این روزها تراس را به عنوان یک محوطه راحت از خانه به دور از شلوغی می‌بینند و به دنبال طراحی جدیدی برای این محوطه هستند.

انتخاب یک کفپوش تراس جذاب و خیره کننده برای ایجاد یک محیط چشم نواز بسیار مهم است. تراس خانه را می‌توان با مواد مختلفی کفپوش کرد. برای اطمینان از ماندگاری طولانی مدت و اینکه بتوانید از آن استفاده کنید، باید از بین همه آنها گزینه‌ای را انتخاب کنید که برای شما ایده‌آل است. در این مقاله می‌خواهیم شما را با بهترین کفپوش تراس آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب کفپوش تراس

بودجه

قیمت انواع کفپوش باید برای شما مشخص باشد تا بتوانید به درستی برنامه‌ریزی کنید. دانستن هزینه‌های مربوط به گزینه‌های مختلف کفپوش می‌تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه تر کمک کند.

نوع بالکن

هنگام تصمیم گیری باید کفپوش را در طولانی مدت در نظر بگیرید که برای این کار بهتر است وضعیت بالکن خود را بسنجید. به عنوان مثال، مطمئن شوید که آیا بالکن شما همیشه در معرض نور مستقیم خورشید و عناصر قرار دارد یا پوشیده است. این به شما این امکان را می‌دهد تا کفپوش مناسب برای تراس خود داشته باشید، زیرا برخی از مدل های کفپوش، برای استفاده در بیرون از منزل نیست و در صورت استفاده در بیرون می‌تواند به سرعت خراب شود یا ممکن است به بالکن شما آسیب برساند.

توجه به آب و هوا

در صورتی که تراس در معرض شرایط آب و هوایی متفاوت باشد، ضروری است که کفپوش شما در برابر رطوبت مقاومت داشته باشد و در معرض نور خورشید تغییر رنگ پوسیدگی نداشته باشد. انتخاب کفپوشی که بتواند آب را انتقال دهد، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم است که باید در نظر گرفته شود در غیر این صورت، در طول فصل بارندگی، آب در زیر آن جمع می‌شود و بوی بدی ایجاد می‌کند.

چوب ترموود، بهترین کفپوش تراس

یکی از مواد رایج مورد استفاده برای ایجاد انواع سبک‌های کفپوش، چوب ترمووود است. استفاده از چوب ترموود در دنیای امروزی رشد چشمگیری داشته است. ترموود یک ماده طبیعی که جذابیت تراس را افزایش می‌دهد. ترمووود در هر محوطه ای که از چوب استفاده می‌کند، حالتی دوست داشتنی و شگفت انگیز ایجاد می‌کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ترمووود چیست را بخوانید.

بسیاری از دانش و فرضیات ما در مورد چوب نادرست است. اکثر مردم معتقدند که چوب در برابر رطوبت و آب مقاوم نیست. با این حال، چوب ترموود می تواند به گونه‌ای ساخته شود که در برابر آب و پوسیدگی مقاوم باشد. مشروط بر اینکه از چوب مناسب در ساختمان استفاده شود و یک پوشش محافظ اعمال شود. برای اثبات، اسکله‌ها و پایه‌های چوبی را تصور کنید که سال‌ها در آب غوطه‌ور هستند بدون اینکه استحکام خود را از دستت دهند.

چوب اغلب به عنوان ماده‌ای در نظر گرفته می‌شود که در شرایط مختلف مقاوم است. کفپوش ترموود به شرط داشتن بودجه کافی یکی از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌های کفپوش تراس محسوب می‌شود. برای آشنایی بیشتر با کفپوش ترموود مقاله کفپوش ترموود چیست را مطالعه کنید.

مزایای کفپوش تراس ترمووود

همانطور که گفتیم یکی از انواع چوب‌های طبیعی، ترموود است. الوارهای طبیعی با قرار گرفتن در معرض حرارت شدید و بخار آب به چوب به ترموود تبدیل می‌شوند. در این روش تعدادی از نقاط مطلوب چوب را ایجاد می‌کند. چوب اصلاح شده که به عنوان چوب ترموود نیز شناخته می‌شود، به دلیل ویژگی‌های خاص خود، برای ایجاد طیف گسترده‌ای از کفپوش‌های فضایی باز استفاده می‌شود.

در زیر برخی از مهمترین ویژگی‌های کفپوش ترموود آورده شده است:

  • مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف
  • ثبات ابعاد
  • مقاوم در برابر پوسیدگی
  • نصب سریع و آسان
  • مقاوم در برابر قارچ کپک زدگی
  • لغزنده نبودن سطح چوب

انواع کفپوش‌ تراس ترمووود

کفپوش ترموود به زیبایی در انواع فضاهای باز از جمله حیات، تراس و آلاچیق‌های ترموود استفاده می‌شود. بسته به طراحی و دکوراسیون هر کدام، می‌توانید از بین انواع کفپوش‌های چوبی در فضای باز انتخاب کنید. کفپوش‌های چوبی فضای باز را می‌توان به طور کلی به دو دسته طبقه‌بندی کرد: پروفیل‌های ترموود و کاشی

تایل ترموود

تایل ترموود ۳۰ سانتی‌متر در ۳۰ سانتی‌متر است و دارای زیره پلاستیکی به ارتفاع یک سانتی‌متر است. نصب تایل ترموود ساده است و به دلیل داشتن زیره پلاستیکی نیازی به پایه ندارد. قابلیت مونتاژ و نصب مجدد تایل های ترموود در صورت لزوم تمیز کردن کف، یکی از بزرگترین مزایای آن است.

پروفیل ترموود

پروفیل‌های ترموود، الوارهای بلندی هستند که در ضخامت‌ها و عرض های مختلف موجود هستند. از آنجایی که این نوع کفپوش ترموود فاقد زیره است، برای استفاده به زیره فلزی یا سیمانی نیاز است. این کار مانع از جویده شدن توسط حشرات از طریق چوب می‌شود و مقاومت کفپوش را در برابر رطوبت تقویت می‌کند.

نحوه اجرای کفپوش تراس ترمووود

اجرای کفپوش تراس ترموود با زیرسازی فلزی

قوطی‌های فلزی در ابعاد ۴۰ سانتی‌متر در ۴۰ سانتی‌متر به عنوان زیرانداز فلزی کفپوش ترموود استفاده می‌شود. در مرحله بعد، در جهت عمود بر چوب نما، چوب به زیرسازی فلزی بسته می‌شود. فاصله بین چوب پایه نباید بیش از ۶۰ سانتی‌متر باشد. چوب انتخاب شده در مرحله بعد روی زیرسازی قرار می‌گیرد. برای مدیریت انبساط و انقباض، در هنگام نصب کفپوش ترموود شکاف ۳ میلیمتری در نظر گرفته شده است.

اجرای کفپوش تراس ترموود با تایل

تایل رایجی که در بالکن‌های کوچک استفاده می‌شود تایل ترموود است. در بالکن‌هایی که زیرسازی گزینه‌ای مناسبی نیست، از تایل های ترموود استفاده می‌شود. تایل های ترموود به دلیل اینکه به هم فشرده می‌شوند نیازی به زیرسازی ندارند. برای هر متر مربع باید یک تایل وجود داشته باشد.

بسته به اینکه از رزین برای صیقل دادن کاشی‌ها استفاده می‌کنید یا آنها را با رنگ خاصی از چوب ترموود رنگ می‌کنید، چوب بر اساس بافت خود رنگ منحصر به فردی به خود می‌گیرد. همانطور که قبلا ذکر شد، کاشی ترموود ممکن است بدون آسیب رساندن به کف انجام شود و نیازی به پایه ندارد. نصب کاشی ترموود ساده است و حتی افراد غیر متخصص نیز می‌توانند این کار را انجام دهند. با این حال، بهتر است این کار را به تیمی از متخصصان بسپارید تا از نصب صحیح اطمینان حاصل شود.

نکات مهم درباره نگهداری تایل

برای جلوگیری از ساییدگی و آسیب کفپوش باید به صورت دوره ترموود را دوباره رنگ آمیزی کنید. بسته به نوع و کیفیت رنگ مورد استفاده، رنگ آمیزی چوب ترموود متفاوت است، اما اغلب هر دو سال یکبار انجام می‌شود.

شما باید از جریان آب در زیرسازی کاشی آگاه باشید و مطمئن شوید که به بیرون هدایت می‌شود. اگر می‌خواهید کفپوش دوام بیشتری داشته باشد از وارد کردن فشار بیش از حد به کفپوش خودداری کنید. به تنها ماده‌ای که کاشی‌های ترموود از آن ساخته شده‌اند توجه کنید. تهیه کفی ترموود نباید شامل استفاده از مواد سبک وزن یا قدیمی باشد.

کفپوش ترموود باید حداقل ضخامت ۱۹ میلیمتر داشته باشد.

در هنگام نصب کاشی توصیه می‌شود از پیچ‌های ترموود خاص استفاده شود.

قیمت کفپوش تراس

نوع چوب استفاده شده در کفپوش ترموود، بر اساس ضخامت آن و اندازه تراس از جمله متغیرهایی است که بر قیمت تمام شده کفپوش تراس تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این، هزینه کفپوش ترموود بسته به نوع آن متفاوت است. به عنوان مثال تایل های ترموود قیمت بیشتری نسبت به پروفیل‌های ترموود دارند. با این حال، کف پلاستیکی تایل ترموود هزینه‌های نصب و زیرساخت را کاهش می‌دهد.

سخن آخر

انتخاب کفپوش ایده آل برای تراس یک تصمیم بسیار مهم است. هنگام انتخاب کفپوش تراس باید به زیبایی و کیفیت آن توجه کرد. علاوه بر زیبایی شناختی، اکثر افراد به دنبال پوشش‌های کف و تحمل و مقاومت بالا در برابر پوسیدگی و سایش هستند. در این قسمت یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای کفپوش تراس را به شما ارائه کردیم. همانطور که چوب بیشتر در زندگی انسان رایج شده است، تقاضای بیشتری داشته است. یکی از مواردی که تصور می‌شود برای توسعه اجزای مختلف ساختمانی مناسب است، ترموود است. اکثر افراد علاقه زیادی به استفاده از آن در قسمت‌های مشترک ساختمان مانند تراس خود دارند. به لطف کفپوش چوبی بالکن و گل‌ها و سایر گیاهانی که اطراف آن را احاطه کرده‌اند، می‌توانید از این محیط دوست داشتنی و جذاب برای استراحت یا لذت بردن از چای بعد از ظهر لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه